Mindenki fontos volt és lesz
„Kiemelt feladatomnak tartom, hogy az általam vezetett szervezet mind irányítási, mind működési rendszerében ne csak a költségvetési szervekkel szemben támasztott alapvető működési elvárásoknak feleljen meg, hanem újszerű, innovatív szervezetirányítási és -működtetési eljárások, szabályzások kialakításával, az összehangolt, a változó körülményeket, feladatellátási hangsúlyokat követni képes rendszerként működjön” – mondta el lapunknak Tevanné dr. Südi Annamária jegyző asszony, akit 2023. év tapasztalatairól kérdeztünk.
Tájékoztatása szerint az év során számos sikeres kezdeményezést, összefogást és programot valósítottak meg. Az érintettek széles körű részvételével elkészült a Polgármesteri Hivatal intézményi stratégiája a 2011-ben befejezett „Mindenki fontos” önkormányzati szervezetfejlesztési programhoz visszanyúlva, annak alapjaira és eredményeire támaszkodva. Az intelligens panaszkezelési rendszer (amely alkalmazás 2016 áprilisa óta működik, és a bejelentések éves száma eléri a kétezret), valamint a Budafok-Tétény mobilalkalmazás révén folyamatosan figyelemmel kísérték a lakossági visszajelzéseket, és aktívan részt vettek a városi környezet minőségének fenntartásában. A szervezeti hatékonyság javítása érdekében átvilágították a munkafolyamatokat, és szükség esetén újra elosztották a hivatal erőforrásait.
– Gyorsan reagálva, hatékonyan kezeltük az év során keletkező kihívásokat a szakmaiság mellett a stabil gazdasági alapokon nyugvó kerületi költségvetésünknek köszönhetően. Nyilvános működésünk minden mozzanata megtekinthető az önkormányzat képviselői rendszerének transzparens internetes weboldalán – informálta lapunkat a jegyző asszony. Hozzátette: a fórumok és konzultációk során összegyűjtött visszajelzéseket beépítették a döntéshozatali folyamataikba. A hagyományos kétirányú tájékoztatási és információs csatornák mellett a digitalizáció és innováció terén elért eredményekkel kerületünk egyre inkább a Smart City elvei szerint fejlődik. Ezen a területen újabb előremutató beruházásokat terveznek, amelyek tovább növelik a lakosok életminőségét. A hatékonyság és az ügyfélelégedettség fokozására rövidesen új időpontfoglalási rendszert vezetnek be, amelynek részleteit januárban ismertetik – tudtuk meg Tevanné dr. Südi Annamáriától.
Holub Katalin